02 July 2010

cemBuru..

cemburu itu tandanya SAYANG..terlampau cemburu jugak boleh menyebabkan life jadi 'fed-up'.. tetiba terlintas pulak kat fikiran mama nak wat n3 camnih..bukannya apa..tatkala mendegar kisah manusia yang ada sifat cemburu buta yang terlampau..hingga memusnahkan rumah tangga..oowwhh..! tak tau la mama nak komen camna..setiap hati manusia mmg ada sifat cemburu kan? tak kiralah dari sudut positif atau negatif..(mama pun seorang yg jealous tp bukan terlampau hokeh!)..eerrmmm.. tapi kalau dah sampai membabi buta....apa cerrr?? sampai semua orang nak diserang hendap olehnya.. come on man/women..your wife/husband pon ada life jugak nak hidop ok?? tak kan nak kurung dalam sangkar mcm kera kot, nak ikat cm hanjing..(terpaksa guna ayat kasar sket) errmm..rasanya sifat nih boleh dikontrol kalau kita sendiri muhasabahkan diri..tengok kesalahan diri snri dulu..baru bleh menyerang hendap orang lain..
mungkin setengah orang bertanggapan..'tak kena kat nko boleh la banyak bebel..cuba kena tengok.."..errmmm..kita perlu belajar dari kesilapan kita yang lalu dan mencotohi kehidupan orang lain jugak..kepada yang bersifat cemburu buta itu..ingatlah.. jangan sampai boleh musnahkan diri sniri..Allah s.w.t tu maha mengetahui dan maha adil..dia telah menetapkan pasangan masing2..baik buruk dirinya..pasti terima dengan redha..

i love my life, ♥
i love my self, ♥
i love my husband, ♥
i love my daughter, ♥
i love my family...♥

p/s : semua crita ini adalah utk peringatan diri snri..tiada kena mengena sama ada hidup atau mati..crita utk tauladan..



love♥,

1 comment:

RiEda96 said...

cemburu sangat pun susah, tak cemburu langsung pun cam tak syang pulak kan.. huhu..

 
Blog Design by Ammupappa