29 January 2011

kerani POS yang malang

gambar ehsan google
"cerita ini hanyalah rekaan semata-mata yg di copy paste dr email "

Pada satu hari, Ajoi pergi ke Pejabat Pos yang tujuannya untuk mengirim surat kepada Sumardi di Sarawak.

Sampai di pejabat pos, Ajoi nampak macam terpinga-pinga dan lama berdiri sambil memegang kertas , sampul surat. Lepas setengah jam Ajoi buat muka bodo camtu, dia dihampiri oleh kerani Pos yang pun dah boring sebab tak ramai pelanggan yang datang kerana ramai dah menggunakan email dan membayar bil secara online.

“Boleh saya bantu Encik?” tanya kerani tersebut. “Kalau nak beli stamp di mana?” tanya Ajoi.

Kerani tersebut membawa Ajoi ke kaunter untuk membeli stamp.

“Ada lagi yang saya bantu Encik?” tanya kerani cemerlang tersebut.

“Oh ya, tolong tulis alamat dan nama kawan saya ni…” sambil mengeluarkan sekeping kertas yang mengandungi alamat Sumardi dari koceknya dan sampul surat.

Kerani tersebut dengan senang hati menulis nama Sumardi dan alamatnya.

Ajoi: “Errr, encik bleh tolong saya lagi…?

Kerani Pos: “Boleh jer encik… saya pun tengah free ni.Tolong aper lagi Encik?”

“Kalau gitu tolong tuliskan surat ni sekali, saya tertinggal cermin mata la..” kata Ajoi sambil menghulur dua-tiga keping kertas.

Lepas tu mamat kerani tu menulis surat seperti yang dicakapkan oleh Ajoi.

Nak dekat dua jam juga baru hampir selesai menulis surat tersebut.Maklumlah tanya khabar jer dah setengah muka surat, isinya satu muka surat, penutup dan pantun jer dah satu muka surat juga.

Kerani tu macam dah tak tahan lagi, maklumlah dah lama tak menulis, 2-3 muka pulak tu. Jari pun dah naik lenguh, baju pun dah tersinsing ke lengan dan dahi pun dah naik berpeluh walaupun dalam air-cond.

Namun begitu, oleh kerana hormat dengan Piagam Pelanggan yang tertampal di dinding, dengan nada sopan dia bertanya Ajoi.

“Dah siap encik?”

Ajoi menjawab, “Ada sikit lagi,di bawah tanda tangan saya, tulis camni…..”

*P/S: Maaf ya bro,tulisan buruk giler..


*** ngeh..ngeh..ngeh..

love♥,
mamaqasrina

No comments:

 
Blog Design by Ammupappa