08 February 2010

aLerGic kuLit..

Salam bersiaran..huhuhu..minggu lepas qasrina terkena alergic kulit..mungkin sebab dia main pasir atau terkena ulat daun..tapi ramai yang kata terkena ulat daun kot..ya lah..macam mana tak kena..sekarang nih kan dia tengah 'gila kaki' so, pantang ja pintu terbukak, dia akan keluar dulu..'mamma..shhuu' (mama shoes)..bila dah terlepas tuh, buat2la terjatuh atas jalan tar, tapi yang betolnya nak main pasir..adooiii..nak larang, x paham..nak pukul, bebudak plak..last2 skali..kak farah (anak neighbour mama) yang kena bawak ronda pusing2 naik basikal tolak tuh.. siannn 'AHH' (qasrina kalau panggil farah)..huhuhu..so sekarang nih alhamdulillah dah kering, nasib baikla tangan dia pon tak menggaru..doktor bagi sabun LACTACYD, ubat makan, ngan krim sapu..dan minggu tu jugaklah dia kena 'cacing', so mama bagi ubat cacing kat dia, sebab tengok dia dah tido 'menonggek'..pastu selera makan kurang sangat..susu pun minum 2oz ja.. nasik makan sikit ja..sampai nampak kurus..kesianla..tapi sekarang alhamdulillah, nampak dia minum susu pun banyak dah 5oz/6oz sekali hadap dan kerap jugak..dan makan pun nampak dah ok sikit..harap2 bertambah la berat badannya..sebab follow up dengan doktor 27/02/2010 ni... meh layan gambaq dia..walaupun sakit, tetap aktif..huhuhu


dia cuma jadi kat celah2 lipat tuh ja

nampak?

kat tangan sikit..

ok...1,2,3 ready..

kan dah berdiri..


kalau jatuhla....
love♥,

2 comments:

~Siti Hajar~ said...

Qasrina ni mcm danies jgk ada alergik kulit, pakai sabun lactacyd jgk, ambk kat KPJ, danies suka jd tgh blkg, qasrina nsb baik jd celah pelipat aja, xlah nmpk sgt, kalu tak nti parut hbs la anak dara mama tuh..take care okeh..

♥mamaQASrina♥ said...

huhuhu..betoila hajar, amik ubat kat kpj gak, pantang kena sikit.. alergic saja

 
Blog Design by Ammupappa